reklama

Netradiční dovolenkári, alebo ako sme si s manželom kúpili plantáž na Karibiku.

Áno, sme podnikaví a nežijeme si zle. Môj manžel, s ktorým som už 13 rokov začínala od nuly, dokázal rozbehnúť biznis najmä v elektrotechnickom priemysle. Ja som vyštudovaná právnička, no život ma zavial iným smerom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Najzaujímavejšie veci v živote sa dejú náhodne. Príbeh začiatkov nášho podnikania v Karibiku je toho jasným dôkazom. Všetko sa začalo v roku 2013, keď sme si povedali, že by sme si po dlhej dobe mohli dopriať dovolenku. Manžel ráznym tónom naznačil, že práve vianočné obdobie je správnym časom na to, aby workoholici a podnikavci odpočívali ďaleko od hlučného davu pripomínajúceho prácu. Pôvodne sme sa pred tromi rokmi rozhodli tesne pred Vianocami, sviatky tradične neoslavovať a odísť do teplejších krajín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Barbados to nebude

Veď po neústavnej niekoľkoročnej práci, by sme si mohli zaslúžiť odpočívať aj na tropickom ostrove Barbados, no nie? Z priameho odhodlania sa však upustilo a našej, vtedy päťročnej, dcére sme jednoducho nemohli uprieť stromček a pár darčekov. Myšlienka na Barbados v nás ale ostala a nechceli sme sa jej zriecť. Čo však čert nechcel, nakoniec sme tento ostrov ani nevideli. V tom obrovskom spontánnom zhone a nadšenia z chystajúcej dovolenky na krásnom ostrove, som omylom cez nemeckú cestovnú kanceláriu zjednala pre rodinu zájazd na St. Luciu, teda úplne iný ostrov v Karibiku. Možno nie je takým zvučným ako Barbados, no doslova nám zmenil život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osud nás zavial na Sv. Luciu

Obyčajný výlet zmenil ešte obyčajnejší pouličný predajca, ktorého sme streli počas prechádzky po ostrove. Výťažky z neznámej rastliny moringa nám ponúkal len tak mimochodom, akoby ponúkal čerstvé banány. Pre neho sme boli len ďalší zákazníci a cudzinci, pre nás sa tento človek stal symbolom prvej myšlienky na nový biznis. Vďaka nemu sa k nám totiž dostala rastlina v podobe prášku, ktorá v nás vzbudila veľkú zvedavosť. Zvedavosť nás neopustila hlavne po návrate domov. Prelustrovala som celý internet, hľadala informácie o moringe jej účinkoch distribúcii ale aj spôsobu pestovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kúpime si plantáž

Po celom svete je množstvo výrobcov, no nás zaujímali tí z Karibiku. Kontakt na samotné plantáže sme však hľadali márne a vtedy nás to napadlo. Čo tak si založiť vlastnú plantáž aj s vlastnou výrobou? Priblížiť túto úžasnú rastlinu Slovákom. A predstaviť im jej výnimočné účinky.

Rastúce zdravie, ale žiaden alternatívny liek

Veď pozrite sa na to sami. Listy moringy skrývajú vitamínov a minerálov neúrekom. Zaujalo ma, že má všetky vitamíny - A, B1, B2, B3, B6, B7, C, D, E, K. Áno i ja poznám prírodné produkty bohaté na antioxidanty. Brokolica, sladké zemiaky či zázvor ich majú mnoho a veľmi rada ich mám aj ja. Predstavte si však, že moringa obsahuje až 46 antioxidantov. K tomu ešte dodajte 18 esenciálnych aminokyselín, železo, zinok i meď a máte superpotravinu do ktorej sa zamilujete rovnako ako ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale pozor! Už vtedy sme nechceli zájsť do vôd homeopatík, ezoteriky a alternatívnej liečby- to nie. Nie je to žiadny všeliek, nelieči rakovinu a sama určite nenahradí žiadnu konvenčnú liečbu. Len jej dopomáha k účinnosti, alebo zmierňuje jej následky, ako v prípade chemoterapie. Moringa nás teda fascinovala ako superpotravina, strom ktorý ponúka z lona prírody niečo čo sa síce vyskytuje aj v iných rastlinách a potravinách, no nie v takom množstve.

Informácií o tomto strome sme teda mali dostatok a nastal čas plánovania, príprav a nadšenia z rozbiehajúceho sa biznisu.

Založenie firmy

Už v marci minulého roka sme sa išli na Sv. Luciu s iným zámerom ako predošlé roky. Hneď po príchode na ostrov, sme šli založiť našu firmu Moringa St. Lucia Prodact L.t.d. Vtedy sme ešte netušili, koľko práce nás čaká, no naše nadšenie nás neopustilo. I keď sme k tomu občas mali veľmi blízko.

Potulky džungľou

 Hlavne pri hľadaní správneho pozemku, sme tak trošku narazili na rozličné vnímanie nás a Karibčanov. Oni si totižto nerobia problém s označením hraníc pozemku. Stačí im napríklad vedomosť, že ich plantáže sú od tohto mangovníka až po tamtú vzdialenú kokosovú palmu. Stačilo, že sa rozhovorilo, že dvaja belosi z cudziny hľadajú moringu a miesto jej pestovania a boli sme na roztrhanie. Raz nás domorodci zaviedli cez džungľu na kopec, kde som sa predierala len v otvorenej plážovej obuvi, no našli sme niečo čo zdravý strom moringy nepripomínalo ani náhodou. Nakoniec sme však po dlhšom hľadaní našli miesto, kde by sa stromom mohlo dariť, no to už je príbeh, ktorému sa budem venovať v ďalšom článku.

2. časť: Ako rýchlo rastie moringa a prečo sme sa nevedeli dočkať strojov z Číny.

Jarka Bartos

Jarka Bartos

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Od rannej mladosti si spomínam na svoju intenzívnu túžbu vymaniť sa z klasického stereotypu vidieckeho prostredia, kde som trávila detstvo. Paradoxne, ťahalo ma to do sveta a k neobyčajným cestovateľským zážitkom, ktoré som si začala plniť. Vďaka svojej ambicióznej povahe, vďaka krásnym náhodám, vďaka manželovi... V mojom uvedomelom ženskom veku je skutočne zaujímavé sumarizovať si spätne ušlé udalosti. Je to ako vraciať sa do každej prežitej sekundy znovu a znovu a opať ju plne cítiť. A tak o mojej prejdenej ceste, úspechoch, zážitkoch, ale i pádcoh a ponaučeniach píšem a nechávam sa uniesť na všetky tie miesta opäť a opäť. Čas totižto dodáva okamihom gráciu, význam a zmysel, ktorý sme tam pred tým vôbec nemuseli vidieť... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu