reklama

Malý denník zo Sv. Lucie

Rozmýšľala som ako najlepšie popísať bežný týždeň na tropickom ostrove Sv. Lucia, tak som sa rozhodla zverejniť môj denník. Aj so všetkými nedokonalosťami, ktoré pri písaní denníkov robíme. Ale len tak sa zachová autenticita.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

5. 4 – večerný odlet do Londýna 

6.4 – let Londýn – Sv. Lucia. Prileteli sme o 14:00 poobede miestneho času – keďže papiere potrebné na vstup máme vždy vypísané a pripravené, vybavia nás veľmi rýchloMuseli sme čakať pekne v rade s ostatnými. Nie tak , ako tomu bolo pri dámskom výlete bez detí. Trvalo to nekonečne dlho. Nehovoriac o preclievaní a kontrole kufrov.

Na letisku vám ponúknu odvoz batožiny, len pozor ide len o presun k taxíku. Na letisku nás už čakala naša Office manažérka Valencia s firemným autom, pre ktoré sme sa rozhodli kvôli flexibilite a práve zvláštnym miestnym zvykom ohľadne prepravy batožín a drahých taxíkov. Kúpili sme si jediné dobré pečivo, ktoré tu pečú takzvané kreolské rožky a nechali sme sa nakaziť hudbou od predavača, ktorý si spieval a tancoval v rytme reggae .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta k nášmu prechodnému domovu neďaleko pláže prebehla super – na počudovanie nebolo veľa áut a opäť nás na ubytovaní privítali so zvolaním vítali “welcome back home”!

7. 4. Mám rada včasné rána na Sv. Lucii na terase. Urobím si zelený čaj , ktorým sa prebúdzam. Ten, s príchuťou moringy si dávam neskôr. Všetko sa ešte len zobúdza , počuť len kikiríkanie kohúta a hrkútanie miestnych holubov. Aj naša dcéra sa zobúdza pomerne skoro. Postupne začíname na piatej hodine a potom si vstávanie ustálime tak maximálne do siedmej hodiny. Iba tak si človek užije poriadny slnečný deň na Sv. Lucii, pretože sa tu zotmieva pomerne skoro, už okolo 18:00. Režim máme takmer každý deň rovnaký. Raňajky si radšej pripravím sama v izbe, nechodíme na hotelové raňajky. Vždy si potraviny nakúpime samy od miestnych farmárov, je to záruka čerstvosti a skvelej chuti. Našu dcéru Celiu sme odviezli do miestneho Kids klubu a išli sme na krátku poradu do našich kancelárii na ostrove. Navštívili sme aj nášho právnika a večer sme prijali krátku návštevu. No a deň uplynul ako voda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8. 4. Je sobota a vtedy vždy chodíme ráno na trh dokúpiť všetko čo nezoženieme v supermarkete. V piatok sme sa od známych dozvedeli, že stačí ísť o ulicu ďalej, kde miestni ponúkajú ovocie a zeleninu, tak sme ušetrili cestu do Castries na veľký trh. Mám to tam rada, ale býva tam príliš veľa ľudí, teplo a veľmi zle sa tam parkuje. Je veľmi pekné zistenie, ako si nás už aj miestni ľudia zafixovali a zdravia nás. Na trhu sa dá kúpiť skoro všetko: ryby, mäso, suveníry, ovocie i veľa druhov zeleniny.

9.4. Nedeľa je oddychový deň,. samozrejme ak vám ho neskazí dážď. Počasie už tu mám trošíčku odsledované. Teraz je naozaj obdobie sucha – prší veľmi málo, obyčajne je všetko veľmi krásne zelené. Prvý krát som si všimla aká je tráva úplne suchá a hnedá. Raz nám inštruktorka plávanie povedala, že kurzy v decembri neorganizuje, ale presúva ich na apríl lebo v decembri je tu príliš veľká zima. Prišlo mi to na tropický ostrov vtipné ale teraz si uvedomujem, že je to tak. Aj keď zima v ich ponímaní je obliecť si dlhé nohavice alebo sveter.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10.04. Pondelky mávame pracovné. Ako po celý týždeň pre našu dcéru to znamená Kids klub alebo prázdninovú školu. Teraz sme uprednostnili klub, keďže čakáme známych z Nemecka a ak to bude nutné ostane s nimi. Vybrali sme sa do kancelárii a zobrať čerstvú moringu, aby sme mohli začať s výrobou čajov. Neskôr sme v banke museli riešiť zapeklité administratívne problémy v banke no horko ťažko sme sa z nich vymanili. 

11.04. Dnes som zostala doma so Celiou . Manžel Milan sa vybral do kancelárie a na moringu s Valenciou a poobede sa vybral na letisko privítať našich známych z Nemecka. Týždeň budeme mať nemeckú spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

12. 04. Dnes bol voľný deň. Pláž, obed v prístave a hriešne tri kúsky pizze od Taliena. Na chvíľku sme si odbehli dokúpiť potraviny a potom sme zase skočili na pláž. Konečne som sa neskôr prestala vyhovárať ako neviem tancovať a skáčem ako koza a odhodlala som sa ísť znova na Soca dance- tanečnú školu v klube. Ja mám už na čele napísané „ som z Európy“ , keďže vyzerám veľmi komicky. A hlavne keď tréner zavelí cvičiť na výdrž, hneď je vidieť kto je z Karibiku.

13.04 –Naši nemeckí priatelia Doris, Peter, Paul sa vybrali s manželom na plantáž a na miestny trh do Castries.

Návšteva plantáže.
Návšteva plantáže. 

My sme zostali doma, ja som sa ponúkla, že navarím a Celia išla tradične do detského klubu.

Krátko poobede sa rozleteli dvere a všetci vpadli dovnútra ako tajfún. Doris zažila nepríjemnú situáciu na trhu kde sa povracal z kokosového orecha ktorý zjedla na pláži. No závan rýb a mäsa v tom teple robí naozaj svoje. To bolo aj na ostatných našich nemeckých priateľov až príliš. Každý z nich zaliezol do svojej postele a na obed samozrejme nemal chuť nikto.

Naši nemeckí priatelia.
Naši nemeckí priatelia. 

Večer sme boli dohodnutí ísť s našimi známymi do miestnej reštaurácie na typicky miestnu rybiu špecialitu- grilovaný kalamár s ryžou, zeleninou a šalátom. K tomu často jedia niečo veľmi podobné ako naše fánky . Je to síce veľmi nezdravé, no strašne chutné . Sedeli sme na drevených laviciach, jedli plastovým príborom na plastových tanieroch a bol to naozaj kulinársky zážitok.

14.04. Naši nemeckí priatelia sa veľmi tešili na miestnu “street party”, ktorá tu je každý piatok veľmi populárna medzi domácimi aj turistami. Bohužiaľ na Veľký piatok boli všetky bary zatvorené a dokonca som počula, že sa nesmie ani piť alkohol. Vraj sa tým prísne riadia a toto pravidlo naozaj dodržiavajú. A policajti sem tam bary kontrolujú.

A to bol môj bežný týždeň na tropickom raji v útrobách Sv. Lucie.

Jarka Bartos

Jarka Bartos

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Od rannej mladosti si spomínam na svoju intenzívnu túžbu vymaniť sa z klasického stereotypu vidieckeho prostredia, kde som trávila detstvo. Paradoxne, ťahalo ma to do sveta a k neobyčajným cestovateľským zážitkom, ktoré som si začala plniť. Vďaka svojej ambicióznej povahe, vďaka krásnym náhodám, vďaka manželovi... V mojom uvedomelom ženskom veku je skutočne zaujímavé sumarizovať si spätne ušlé udalosti. Je to ako vraciať sa do každej prežitej sekundy znovu a znovu a opať ju plne cítiť. A tak o mojej prejdenej ceste, úspechoch, zážitkoch, ale i pádcoh a ponaučeniach píšem a nechávam sa uniesť na všetky tie miesta opäť a opäť. Čas totižto dodáva okamihom gráciu, význam a zmysel, ktorý sme tam pred tým vôbec nemuseli vidieť... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu