reklama

Ovocie má tiež svoj život

Poznáte to. Človek sa ženie do supermarketov pre zlacnené banány, ananásy, či pomaranče a zaujíma ho hlavne cena a to aby ešte vôbec stihol hodiť do nákupného košíka niečo zrelé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ani ho nenapadne myšlienka, ako sa do tých veľkých škatúľ ananás, papája či mango dostalo. Veď načo, hlavne, aby sme ho mali čo najskôr rozkrájané na tanieri a tešili sa z jeho šťavnatej chute. Stačí však ak si dáte trošku námahu a pozriete sa, pokojne aj na našom území, ako sa vlastne tieto plodiny pestujú. Videli ste akým zaujímavým dojmom pôsobia stovky ananásov zasadených v zemi? Viete ako sa zbiera zázvor a ako vôbec plody vyzerajú?

Neznámy ovocný raj

Obživa farmára je závislá od jeho zručnosti.
Obživa farmára je závislá od jeho zručnosti. 

Písala som vo svojich článkoch často o tom, že sa venujeme s manželom zbieraniu a spracovávaniu listov stromu s názvom moringa. Pri tom jednoducho človek musí byť doslova opisný, pretože mnoho ľudí nevie ako tento strom vyzerá, ako rýchlo rastie a najmä ako sa pestuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Ananásová plantáž na Sv. Lucii.
Ananásová plantáž na Sv. Lucii. 

No pri ananáse, zázvore či papáji, by sme to možno mali vedieť. Ja som sa po prechádzke po Sv. Lucii sama divila, ako sa šikovné ruky farmárov starajú o také poklady, aké my berieme s arogantnou samozrejmosťou.

Pestované s láskou

„Vyskúšajte tento zázvor,“ povedal mi farmár s mačetou v ruke. „Určite ste lepší nemala.“ A naozaj nie, keď vidíte tie zázvorové listy zasadené v zemi a zručnosť ako od nich farmári oddeľujú od plodov, viete, že už aj samotná chuť, napríklad v čaji, musí byť bezchybná. A to naozaj je.

Samozrejme na Sv. Lucii je úrodná sopečná pôda, ale zručne a s umom pestujú ovocie aj nadšenci zo Slovenska. Skúste teda niekedy k nim zájsť, nemusíte sa cez poľ zemegule ako ja uháňať do Karibiku. Keď to uvidíte na vlastné oči, čo už mnohí určite videli, pozeráte sa potom na tie preplnené škatule v supermarketoch trochu inak.

Jarka Bartos

Jarka Bartos

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Od rannej mladosti si spomínam na svoju intenzívnu túžbu vymaniť sa z klasického stereotypu vidieckeho prostredia, kde som trávila detstvo. Paradoxne, ťahalo ma to do sveta a k neobyčajným cestovateľským zážitkom, ktoré som si začala plniť. Vďaka svojej ambicióznej povahe, vďaka krásnym náhodám, vďaka manželovi... V mojom uvedomelom ženskom veku je skutočne zaujímavé sumarizovať si spätne ušlé udalosti. Je to ako vraciať sa do každej prežitej sekundy znovu a znovu a opať ju plne cítiť. A tak o mojej prejdenej ceste, úspechoch, zážitkoch, ale i pádcoh a ponaučeniach píšem a nechávam sa uniesť na všetky tie miesta opäť a opäť. Čas totižto dodáva okamihom gráciu, význam a zmysel, ktorý sme tam pred tým vôbec nemuseli vidieť... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu