reklama

Svätá Lucia je ostrov paradoxov

Čím dlhšie navštevujem tento veľmi pôsobivý ostrov v srdci Karibiku, tým viac prenikám do jeho tajov a života jeho obyvateľov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Miesto, kde je pohoda, ale nevládne stereotyp. Idete si len tak po ceste, na ktorej sa zrazu objaví viac vozidiel, ako by sama mohla a mala uniesť.

Pohoda na cestách

Nervozita strieda frustráciu a ja sa sama seba pýtam či vôbec moje auto dokáže prejsť cez tie šialene neupravené cesty v takej premávke. A tu zrazu vedľa môjho auta prejde cválajúc na koni usmievavý farmár bez sedla a v šľapkách. Vtedy sa len usmejem sa spýtam sa v duchu, prečo si zo sebou beriem tú európsku nervozitu?

Pohoda, klídek a koníček.
Pohoda, klídek a koníček. 

 Veď som na Sv. Lucii ostrove flegmatikov. Už som viac krát spomínala, že ľudia v tejto krajine vôbec neriešia dochvíľnosť a im ani nie je vlastná. A to nehovorím o kamarátkach, ktoré prichádzajú neskôr aj na vlastné oslavy alebo návštevy, to už si ani nevšímam. No neskoršie príchody sú bežné napríklad aj u miestnych úradníkov na pracovné stretnutia. Napríklad na právnika sme čakali dve hodiny a keď prišiel len mávol rukami a bral to akoby sa niekde zasekol len na päť minútiek. Sú to ale ľudia, ktorí sa bežne pozerajú na niečo čo bežné pre mnohých nie je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre nás rarita, pre nich zvyk

Ja sa napríklad čudujem, že niekto dokáže pri oslave nového roka neprestajne burácať a tancovať do siedmej hodiny rannej, pre miestnych, a to nemyslím len mladých ľudí, to je bežná záležitosť. Rovnako sa čudujem ako niekto pestuje strom Moringa, ktorý je doslova botanickým a vitamínovým pokladom. Pre nich to je len rastlina, ktorá im zarobí pár drobných navyše. Už som myslela, že ma na tomto ostrove nedokáže nič prekvapiť, ale vždy sa niečo nájde. Zoberte si napríklad gastronómiu, čakali by ste na Sv. Lucii útulnú rastafariánsku vegánsku reštauráciu? No možno áno, ale na mňa pôsobila zvláštne a prekvapujúco. A to jedlo akoby by ani nepochádzalo z tohto ostrova (smiech).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bezmäsité jedlo , ktoré na karibskom ostrove nečakáte.
Bezmäsité jedlo , ktoré na karibskom ostrove nečakáte. 

Sv. Lucia je jednoducho ostrov rôznych paradoxov so svojou špecifickou atmosférou. Flegmatici si tu určite nájdu domov (smiech).

Milý vegánsky podnik nepôsobí príliš ako reštaurácia.
Milý vegánsky podnik nepôsobí príliš ako reštaurácia. 
Jarka Bartos

Jarka Bartos

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Od rannej mladosti si spomínam na svoju intenzívnu túžbu vymaniť sa z klasického stereotypu vidieckeho prostredia, kde som trávila detstvo. Paradoxne, ťahalo ma to do sveta a k neobyčajným cestovateľským zážitkom, ktoré som si začala plniť. Vďaka svojej ambicióznej povahe, vďaka krásnym náhodám, vďaka manželovi... V mojom uvedomelom ženskom veku je skutočne zaujímavé sumarizovať si spätne ušlé udalosti. Je to ako vraciať sa do každej prežitej sekundy znovu a znovu a opať ju plne cítiť. A tak o mojej prejdenej ceste, úspechoch, zážitkoch, ale i pádcoh a ponaučeniach píšem a nechávam sa uniesť na všetky tie miesta opäť a opäť. Čas totižto dodáva okamihom gráciu, význam a zmysel, ktorý sme tam pred tým vôbec nemuseli vidieť... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu